Arkadaşlar, Fox 2009 yılında rl model maşalarına gidon kumandası yapmış, benimki rlc olduğundan iş yine başa düştü.
kullandığım malzemelerin bazıları şunlar; 1990 model tourney arka vites kolu, xtr ön attırıcı. iç-dış vites telleri, dizel enjektör borusu, model araç parçaları...
Kumanda kolunun, gidon üzerinde kelebek konmuş gibi görünmemesi ve ergonomik olması için biraz kafa patlattım ve Ön attırıcıyı kelepçesi için feda ettim :
Maşa kiliti açık :
Maşa kilitli :
Parçaların görünümünü biraz düzenleyip, enjektör borusunu makaronla kapladıktan sonra tamamlanacak yani zor yanı bitti.
Bir süre Sonra;
Düzenleme tamam;
İtme için yay değil iç teli kullandığım için dış telin esnememesi ve yerinden çıkmaması gerekiyordu. Buradaki bakkallarda karbon satılmadığı için bunu anten, makaron ve yapıştırıcı kullanarak yaptım. yaptığım düzeneği maşaya zarar vermeden monte etmek için powerade kapağı ve sırınga lastiği ile dübel yaptım.


Tel hareket ederken ve sürüş sırasında titrerken, aleminyum olan maşanın kilit kolunu kolayca aşındıracağı için yine makaron kullanıp contalar yaptım ve teli yapıştırdım.

İç telin başı maşa tarafında olduğundan, diğer ucunu gidon kumandasına tutturmak için model araç servo tellerinde kullanılan allen vidalı sarı parçayı kullandım.


Maşa kilitli

Maşa açık

Kilitli

Açık

Kilit kumandası, vites kolu ile paralel bir eksende çalışıyor ''bütünlük'' ve ''ergonomi''


karşıdan bakınca kumanda kolu görünmemesi önceliklerimden biriydi

Kelepçenin aşşağı sarkan parçasını daha sonra 4 power led ile yapacağım güçlü farı tutturacağım için kesmedim.

Forumda el yapımı komponentler gibi bir bölüm açılırsa çok sevinirim, zira yaptığım şeyleri yayınlayıp yorumları okumak hoşuma gidiyor, benim gibi Zihni sinirleri oraya toplamış olursunuz.
İtme için yay değil iç teli kullandığım için dış telin esnememesi ve yerinden çıkmaması gerekiyordu. Buradaki bakkallarda karbon satılmadığı için bunu anten, makaron ve yapıştırıcı kullanarak yaptım. yaptığım düzeneği maşaya zarar vermeden monte etmek için powerade kapağı ve sırınga lastiği ile dübel yaptım.
Tel hareket ederken ve sürüş sırasında titrerken, aleminyum olan maşanın kilit kolunu kolayca aşındıracağı için yine makaron kullanıp contalar yaptım ve teli yapıştırdım.
İç telin başı maşa tarafında olduğundan, diğer ucunu gidon kumandasına tutturmak için model araç servo tellerinde kullanılan allen vidalı sarı parçayı kullandım.
Maşa kilitli
Maşa açık
Kilitli
Açık
Kilit kumandası, vites kolu ile paralel bir eksende çalışıyor ''bütünlük'' ve ''ergonomi''
karşıdan bakınca kumanda kolu görünmemesi önceliklerimden biriydi
Kelepçenin aşşağı sarkan parçasını daha sonra 4 power led ile yapacağım güçlü farı tutturacağım için kesmedim.
Forumda el yapımı komponentler gibi bir bölüm açılırsa çok sevinirim, zira yaptığım şeyleri yayınlayıp yorumları okumak hoşuma gidiyor, benim gibi Zihni sinirleri oraya toplamış olursunuz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder